............................................................................................................................................................................................

Thursday, August 12, 2010

Salam Ramadhan


salam ramadhan buat semua kwn2 yg mengenali diriku ini,,
hmm, bila masuk ja bulan posa ni, 
mesti semua pakat ingat pasal bazar ramadan,bukak posa ngn family,,ngn kwn2,,
ramai2 la n mcm2 lg la,,
bg aku, waktu berbuka la yg paling dinanti2,,
mmg la kn,suma pakat lapaq,,
sapa yg xmenanti waktu berbuka,,
mesti suma pakat tunggu waktu berbuka tu,,
dalam pada dok berpuasa nih,
semayang plak huru-hara..
xleh la mcm tu,, xdapat la keberkatan tu,,
aku pun mencuba untuk memperbetulkan balik solat2 aku yg tungang langgang tu,,
tp Alhamdulillah, aku cuba sebaik mungkin dan boleh,,
kpd suma, berpuasa kalo xsolat n tutup aurat tu 
"ibarat berpuasa hanya untuk menahan
lapar+dahaga saja,,
rugi2,,"
lg satu,
mesti ramai yg suka pi pasar ramadhan kn?
bg aku,aku ni xbpa suka sgt pi pasar ramadhan ni,,
              1st : menaikan nafsu makan aku.. t aku beli bnyk sgt,
                                                   makan xhabes.
              2nd :menghabiskan duit simpanan aku.
              3rd : xtaw nk pilih mana satu.
             4th : kalao dah nak sgt makanan tu,kena tunggu lama. tak leh tahan sbb lapar dah,,
haha,, n ada lg la bnyk perkara2 yg buatkan aku xbpa suka p pasar ramadhan ni,,
hmmm, lepas puasa mesti la semua org excited nk raya kn?
sabar sat,, puasa baru bpa hari ja,, hehe..
tp dh ada yg buat persiapan raya,,
pandai2 la bajet ye,,
SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA BUAT SEMUA UMAT ISLAM..

2 comments:

  1. huhu..posa jgn x posa..p la shoppng kt bazaar 2..sedap wwoooo..ag2 ayam percik..meleleh...hahah

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan ye :)

    nota dahi : kenal tak nie saper?? ke ke ke.

    ReplyDelete