............................................................................................................................................................................................

Saturday, October 2, 2010

...cinta..???

..ada org cakap, 
hidup ni xlengkap kalau xdak cinta.. betul ka..??
bg aku, nk kata betul tu,xjugak,,
sebab kalau xdak cinta pun aku still lg boleh hidup atas muka bumi ni..
bg sapa2 yg beranggapan mcm tuu,
mungkin depa ni meletakkan cinta tu atas tingkat yg tertinggi dalam hidup depa..
hmm,tu semua ikut prinsip masing2 laa,,
aku xleh nk kata apa,,
sbbnya, setiap org ada prinsip hidup dan cara masing..
yg penting,kita jgn la mengharap sgt akan cinta tu untuk hadir dlm hidup kita..
cinta itu anugerah Tuhan..
bersyukurlah dgn apa yg telah dikurniakan olehNya..
apa beza antara sayang dan cinta..?
hmm..
sayang ni mcm kita selalu ambil berat pasal seseorang tuu..
sentiasa nk dia sihat,, kita caring pasal dia,, jaga dia elok2..
xsuka buat dia marah..dan lain2 lagi..
kalau cinta pulak,,
kita sentiasa ingin bersama dia..nk sehidup semati dgn dia..
nk buat apa ja dgn dia..
itu la beza cinta dan syg..
untuk aku, aku lebih suka disayangi dan menyayangi..
kalau cinta2 ni,aku susah sikit..
pernah ada perasaan tapi...
biasa la kn..lumrah kehidupan.. semua org akan merasa perkara yang sama..
so, belajar la dari pengalaman..
satu ja nk pesan.. kalau kita syg seseorang tu, jaga la baik2..
dan kalau kita cintakan seseorang tu,
hargailah dia sebaiknya.. 
peluang untuk bercinta dan jatuh cinta bukan hadir selalu..
Tuhan mengurniakan apa yg terbaik untuk kita..
sekiranya kita gagal, mungkin itu adalah sebagai pengajaran dalam hidup kita..
kekhilafan yang lalu jgn diulang.. jadikan silap dan salah sbgai sempadan..
huhu..bersyarah plak aku nih.. tp yg penting,
CINTA ITU ADALAH ANUGERAH..

No comments:

Post a Comment