............................................................................................................................................................................................

Thursday, February 17, 2011

.. berchenta .. bergadOh ..??

..pOst baru weyh..
hahaha.. ok x title??
BERCHENTA..?? BERGADOH..??
hahaha..
khas untuk org2 berkapel nih oke..
naseb laa aku single mingle mamee maggie..
huhuhuk~
org kata...
mmg best ada kapel ni.. ada yg nak caring~
ada yg nak jaga~ ada yg nk urus~
dan ada sebagainya laaa~
aku pon pernah melalui saat2 yg indah tu..
SAAT-SAAT ok..
haahaha..maknanya sat jelaaa... kalo lama tu kna boh bulan-bulan atau tahun-tahun..
huhuu~ bg aku semua tu boleh dikatakan penting..
kalo kita kapel nih..kenala sehati sejiwa..
saling memahami.. meaningnya kat sini..
hg kena la paham apa yg pasangan hg suka n xsuka..
xleh la dua2 ekoq nk keras kepala..
mmg big problem laa kalo cmtuu...
bak kata org puteh, kena tolerate..
perkara yg agak tak mudah untuk dilakukan.. kan?? kn??
mcm2 hal nk jadi nnty.. 
aku sure laa ampa suma mesty penah rasa..
contohnya.. bila ampa nk menda tu.. dia plak nk menda ni..
bila ampa suka yg tu.. dia xsuka plak.. haaaa..
mcm tu laa.. maw xmaw, demi menjaga kesejahteraan, kena laa jugak setuju..
salah sorang kena la mengalah..
kalo dak, gadoh la ampa sampai pagi..
lg satu, kalo xsuka pon, buat2 la suka..
kalo xmaw pasangan ampa tu tarek muka talam 14 ngn ampa..
merajok itu perkara biasa..
aku pon suka gak merajuk..
hg nk pujok ka takmaw, tu hg punya pasai laa..
janji aku happy..
ok laa.. berbalik kepada bercinta dan bergaduh..
hmmmm..
gaduh tu normal la kan..?
actually pergaduhan ni akan berpunca dari ketidaksefahaman antara kedua2 pihak..
antaranya gaduh sebab si abg ni xsetuju dgn pilihan si cyg..
ataupun sebaliknya..
bnyk lagi laa sebab musabab yg buleh membawak kepada pergaduhan ni..
sampai pasai makanan pon boleh gadoh..
kan?? kan?? kan??
hahhahaha.. agak bengap disitu..
jgn buat naaa..
malu jaa..
soooooooooo.......
konklusinya,,, kalo dh rasa xleh nk tolerate atau xleh nk ngalah...
better be single ok..
singleminglemameemaggie..
senang cita.. 
xkacau orang..
xsaket aty..
dan bahagia sorg2..
huh..
kpd yg BERKAPEL tu..
renung2kan dan selamat beramal~

3 comments:

  1. hahaha..pandai dh lanie...bek pny post...

    ReplyDelete
  2. hahahhaaaa..
    ada yg terasa kaaa..??
    amek laaa semua..
    hahaha..

    ReplyDelete