............................................................................................................................................................................................

Wednesday, December 1, 2010

..salahkah jika aku maseh sayang padanya..?

tarikh 26 disember 2008..
tarikh yg amat istimewa..
aku dikurniakan seorang hamba Allah yg amat aku sayangi..
pandang pertama aku padanya membuatkan aku rasa ingin mengenali..
namun,masa menjadi penghalang.. aku jarang bertemu dan bersemuka dgn dia..
aku memberanikan diri dan meluangkan sedikit masa untuk bertemu dgn dia..
akhirnya..aku mendapatkannya..
perasaan syg mula terbit dihatiku..
syg kepada seorang insan yg aku gelarkan adik..
mulai saat itu, siang dan malamku ditemaninya..
aku gembira dgn gelak tawanya yg menghias hari2 ku..
ku bersyukur padaMu kerana menjelmakan dia dikala aku sedih dan berduka..
berduka atas kehilangan insan yg aku gelar kekasih selama lebih 5 tahun..
sungguh..mmg sedih yg teramat bila aku terpaksa meminta untuk memutuskan hubungan dengan dia..
gadis yg aku cinta dan sayangi selama hari itu..
namun, jodoh tidak kesampaian..aku dan dia berbeza pendapat..
tidak sehaluan.. aku xsuka dikongkong..
dia suka mengambil berat..
aku xsuka di perlakukan seperti anak kecil..
dia suka mengarah2..
aku mahu kebebasan..
dia seakan2 mengikat aku..
lalu jalan terbaik adalah perpisahan..
setelah kekecewaan itu, aku putuskan untuk tidak lagi bercinta..
ku lupakan kisah cinta dan niat aku untuk bercinta..
tiada lagi cinta..
disaat aku kesedihan dan berduka..
hadirnya seorang insan yg menyeri hidup aku..
betapa kucurahkan kasih syg aku padannya.. 
sungguh ku syg dia sepertimana ku syg seluruh keluargaku..
thanks lil' bee..
kerana hadir tatkala aku memerlukan tempat bergantung..
jasa dan dirimu ku hargai..
terima kaseh..
hari demi hari hubungan ku dan dia semakin akrab..
walaupun ada yg memandang serong, namun tak kuhiraukan kerana
bgku dia hnyalah sekadar adik kepada aku..
ksh syg aku hnya untuknya..
untuk abg kpd adiknya..
aku akui aku syg padanya..
tak mampu ku hadapi akan kehilangan nya..
kenangan manis terlalu bnyk antara kami..
berbulan2 berlalu..
aku mula mengenali seorang sahabatnya..
kami sekadar berkawan baik..
tp mulut2 manusia tak bisa aku tutup..
dia didengarkan pelbagai cerita..
mungkin termakan olehnya cerita2 itu..
jarang sekali dia menghubungiku selepas itu..
sedih ku tahan sampai ke puncaknya..
tak mampu ku tahan air mata yg mengalir membasahi pipi berjerawatku..
oktober 2009..
berakhirlah hubungan aku dgn dia..
aku pasrah.. aku rela..
aku doakan semoga dia bahagia..
walaupun aku dituduh untuk apa yg tidak aku lakukan...
aku rela dan rela hanya kerana kebahagiaanya..

beberapa bulan berlalu...
dia mula menghubungiku semula..
tergerak hati kecil ini untuk memulakan semula kisah yg lalu..
tp aku tak mahu berharap akan sesuatu yg tak pasti..
kegagalan aku dalam percintaan kali kedua amat memeritkan..
aku tak mampu lagi dan tak mahu lagi menjadi insan yg bertakhta dalam diri yg bergelar seorang gadis..sungguh aku tak mahu terluka untuk kesekian kali..
aku tak mampu menangis lagi..
maaf.. aku tidak memilih untuk bercinta..
aku hanya memilih untuk menyayangi dan disayangi..
kini..dia muncul lagi..
menjadi peneman ku di hari2 yg mendatang..
aku buntu.. apa yg harus aku lakukan..
sesak fikiranku memikir tentangnya..
aku cuma sekadar memulakan hubungan yg dulu..
tetapi aku tidak mahu mengharap akan sesuatu yg tak pasti..
walaupun di sudut hati kecilku ini..
aku masih menyanyangi...
SALAHKAH JIKA AKU MASIH SAYANG PADANYA..

 

No comments:

Post a Comment